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#1 25-02-2015 11:07:25

Adic2010
@rmenaute

Jihad Made In Germany ?

- http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/deutschkaiser2.JPG . RÉCAPITULATIF 'JIHAD MADE IN GERMANY' à ce message #5 du 'thread' Deutschland17 - Migrants. Etudes-relations germano-arabo-islamisantes.

- ՀԱՅՈՑ ՑԵՂԱՍՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՒՄ ԻՍԼԱՄԻ ԳՈՐԾՈՆԻ ՀԱՐՑԻ ՇՈՒՐՋ, Նարինե Մարգարյան / étudié à ces messages ##42-44

Il y a à récapituler, classer et compléter les différents messages sur cette thématique importante avec les bibliographies en jpg, www et PDF  (www à implanter) :

-A/ Rappels du Jihad en Islam : Greater Jihad ~ Lesser Jihad / à ce message #3 ci-dessous dans le 'thread' ;
-B/ les populations musulmanes dans le conflit WWI et géo-stratégie / à ce message #3  ci-dessous dans le 'thread' ;
-C/ l'orientalisme et les études orientales dans l'Allemagne impériales / à ce message #4 ci-dessous dans le 'thread' ;
Seminar für Orientalische Sprachen
-D/ Oppenheim et son projet / à ce message #5 ci-dessous dans le 'thread' ;
-E/ les autres orientalistes allemands au service de la politique germano-impériale / à ce message #6 ci-dessous dans le 'thread' ;
-F/ C. Snouck Hurgronje (1857-C. Snouck Hurgronje (1857-1936) : l'orientaliste hollandais qui dénonça l'entreprise allemande mettant en oeuvre un djihad fanatiquedans l'Empire ottoman / à ce message #7 ci-dessous dans le 'thread' ;
-G/ le bureau des orientalistes allemands travaillant sur le projet à Berlin, au Mauer Strasse / à ce message #8 ci-dessous dans le 'thread' ;
-H/ le "Centre culturel" allemand à Constantinople WWI / à ce message #9 ci-dessous dans le 'thread' ;
-I/ les implications commerciales, financières, économico-infrastructurelles allemandes dans l'Empire ottoman / à ce message #10 ci-dessous dans le 'thread' ;
-J/ Déclaration de la Guerre Sainte à Constantinople / à ce message #11 ci-dessous dans le 'thread' ;
-K/ Manifestations islamo-fanatiques et crimes turcs sur le terrain : témoignages des consuls et des missionnaires / à ce message #12 ci-dessous dans le 'thread' ;
-L/ Le témoignage de Henry Morgenthau / à ce message #13 ci-dessous dans le 'thread' ;
-M/ le Camp de prisonniers franco-maghrébins à Zossen près de Berlin / à ce message #14 ci-dessous dans le 'thread' ;
-N/ Quelles connaissances de ces faits de WWI par les historiens / les religieux  / les médias / les politiques musulmans / à ce message #15 ci-dessous dans le 'thread'
. en Turquie ?
. en Iran ?
. au Machreq arabe ?
. au Maghreb ?
. en Afrique ?
. en France ?
. dans la diaspora musulmane : en Europe ? aux USA ? au Canada ? en Afrique-du-Sud ? en Australie ?
. El-Jazeera TV : à ce message #5
-O/ Quelles connaissances de ces faits de WWI par les historiens / les religieux  / les médias / les politiques / à ce message #16 ci-dessous dans le 'thread'
. en Allemagne ?
- LEPSIUS HAUS POTSDAM au message #17
-P/ Quelles connaissances de ces faits de WWI par les historiens / les religieux  / les médias / les politiques / à ce message #18 ci-dessous dans le 'thread'
. en France ?
. en GB ?
. aux USA ? en particulier avec le récent sommet international à Washington : White House Summit on Countering Violent Extremism
-Q/   Quelles connaissances de ces faits de WWI par les historiens / les religieux  / les médias / les politiques en pays anglophones ? message #19
_____________

Quelques www utiles en traduction :


- Traduction mots/phrases :
- FR > DE  ~~  FR > EN[/url]   ~~  FR > AR[/url]  ~~  FR >TR[/url]  ~~  FR > HY[/url]  ~~  FR > RU[/url]

- Traduction de sites : 
- DE > FR  ~~  EN > FR   ~~  AR > FR  ~~  TR > FR  ~~  HY > FR  ~~  RU > FR  ~~  DE > EN

- 'Thread' faisant partie de la rubrique : ALLEMAGNE(S) & RECHERCHES-CONSIDÉRATIONS ARMÉNO-EURO-GERMANISANTES  (#1)

- 'Thread' faisant partie de la rubrique : ISLAM ET RELATIONS ARABO-ARMÉNIENNES  (#2)

Dernière modification par Adic2010 (28-01-2019 09:26:46)


http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

PENSONS À L'INFORMATION ARMÉNO-HISTORICO-CULTURELLE FRANCO-CITOYENNE FACE AUX RÉSEAUX TURCO-NÉGATIONNISTES EN FRANCE.

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#2 25-02-2015 11:09:27

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?


http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

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#3 25-02-2015 11:27:40

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-A/ Rappels du Jihad en Islam : Greater Jihad / Lesser Jihad  ~~       

à ce message #

-B/ les populations musulmanes dans le conflit WWI et géo-stratégie  ~~       

à ce message #

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http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

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#4 25-02-2015 11:29:27

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-C/ l'orientalisme et les études orientales dans l'Allemagne impériales  ~~       

à ce message #

Seminar für Orientalische Sprachen

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http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

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#5 25-02-2015 11:30:49

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-D/ Max von Oppenheim et son projet  ~~       

à ce message #359

. HI . Oppenheim / Berlin . Chapitre.4. Le Spectre du Pan-Islamisme et Djihad
. HI . Oppenheim / Berlin . Chapitre.5. "1914 Denkschrift" (Memorendum 1914)

https://www.germanpostalhistory.com/php/ImageServer.php?image=82307.jpg

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http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

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#6 25-02-2015 11:32:08

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-E/ les autres orientalistes allemands au service de la politique germano-impériale  ~~       

à ce message#

Schaich Salih Aschscharif Attunisi, Haqiqat aldschihad
die Wahreit über der Glaubskrieg
Karl E. Schabinger
Martin Harmann

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http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

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#7 25-02-2015 11:33:10

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-F/ C. Snouck Hurgronje (1857-1936) : l'orientaliste hollandais qui dénonça l'entreprise allemande mettant en oeuvre un djihad fanatique dans l'Empire ottoman  ~~       

à ce message

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http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

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#8 25-02-2015 11:35:31

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-G/ Nachrichtenstelle für den Orient "le bureau gouvernemental des orientalistes allemands travaillant sur le projet à Berlin, à la 'Mauer Strasse'  ~~       

à ce message[/url]
https://image.isu.pub/150917140355-25e337b7952b337f9131f215def592d0/jpg/page_5.jpg

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#9 25-02-2015 11:37:41

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-H/ le Intelligence Bureau for the East : la Mission allemande à Constantinople WWI  ~~       

à ce message



[img][/img]

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#10 25-02-2015 12:55:57

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-I/ les implications commerciales, financières, économico-infrastructurelles allemandes dans l'Empire ottoman  ~~       

à ce message

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#11 25-02-2015 12:57:02

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

- J/ Déclaration de la Guerre Sainte à Constantinople en Novembre 1914  ~~       

à ce message

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#12 25-02-2015 12:58:46

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-K/ Manifestations islamo-fanatiques et crimes turcs sur le terrain : témoignages des consuls et des missionnaires  ~~       

à ce message

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#13 25-02-2015 13:00:19

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-L/ Le témoignage de Henry Morgenthau  ~~       

à ce message

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#14 25-02-2015 13:01:19

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-M/ le Camp de prisonniers franco-maghrébins à ZOSSEN près de Berlin  ~~       

à ce message

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Halbmondlager

https://www.google.fr/webhp?hl=fr&g … +prisoners

http://ww1.canada.com/wp-content/uploads/2014/08/mosque.jpg

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#15 25-02-2015 13:04:32

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-N/ Quelles connaissances de ces faits de WWI par les historiens / les religieux  / les médias / les politiques musulmans  ~~    :   

à ce message

. en Turquie ?
. en Iran ?
. au Machreq arabe ?
. au Maghreb ?
. en Afrique ?
. en France ?
. dans la diaspora musulmane : en Europe ? aux USA ? au Canada ? en Afrique-du-Sud ? en Australie ?
. El-Jazeera TV : à ce message #5

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#16 25-02-2015 13:07:55

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-O/ Quelles connaissances de ces faits de WWI par les historiens / les religieux  / les médias / les politiques en Allemagne ?   ~~       à ce message

- C.H. Martin Hartman, Deutschland und der Heilige Krieg, "Das Neue Deutschland", 29 mai 1915,


- Becker, Deutschland und der Heilige Krieg, Internationale Monatschrift für Wissenschaft Kunst und Technik, 9, 7 (1915), pp.631-662

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#17 26-02-2015 10:07:57

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

- LEPSIUS HAUS POTSDAM

#

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#18 26-02-2015 16:14:54

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-P/ Quelles connaissances de ces faits de WWI par les historiens / les religieux  / les médias / les politiques en France ?   ~~       à ce message


http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

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#19 26-02-2015 16:24:07

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-Q/ Quelles connaissances de ces faits de WWI par les historiens / les religieux  / les médias / les politiques en pays anglophones ?   ~~       à ce message[/url]

- Germany's grand First World War jihad experiment : A little-known PoW camp just outside Berlin was dedicated to turning Allied Muslim soldiers into jihad warriors

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03001/Jihadi_3001261b.jpg

?A lot of Germans thought he was a crank,? says Eugene Rogan, the author of forthcoming book The Fall of the Ottomans. ?He had idiosyncratic views about the irrational extremist way that Muslims would behave.? The Kaiser, though, took him at his word. Wilhelm vowed to ?inflame the whole Mohammedan world? against the British and on August 2 1914 a secret treaty between Germany and the Ottoman Empire marked the beginning of a bizarre political marriage between the Kaiser and Sultan Mehmed V.

take the German jihad to North Africa. Afterwards, they are said to have carried Karl Emil Schabinger von Schowingen, an ally of Oppenheim?s.

Oppenheim?s office spread the rumour that Kaiser Wilhelm himself had paid for its costly construction out of his own pocket.

Shaykh Sâlih al-Sharîf, a Tunisian nationalist, had come to Berlin from the Ottoman intelligence service.

Rogan also thinks Oppenheim and his enthusiastic band of orientalists were deluded. ?There was this misconception that Muslims behave in a uniformly fanatical way: they pray together in massive numbers, they obviously all surrender their thoughts in a uniform way, and if you turn that to your advantage you?ve got a powerful force to motivate and mobilise. It just doesn?t work that way.
?Muslims are like people anywhere else. Their willingness to get into something as risky as war is going to be determined by their interests, or their fears, or the threats that they face. It?s not because somebody waves a sword or a Koran and tells them to go to war.?

#198

Dernière modification par Adic2010 (28-02-2015 13:42:20)


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#20 28-02-2015 14:05:08

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

Liste des bibliographies en bas de page de l'article (très) important du Pr Schwanitz Jihadisierung des Islam im Großen Krieg :

-1/ Bibliographie in meinem Band Islam in Europa, Revolten in Mittelost, Berlin, Weist, 2013, 2014 2. Aufl., S. 681-746.

-2/ Siehe meinen Beitrag Immer guter Laune: Gutmann und die Deutsche Orientbank, in: Vivian J. Rheinhei- mer (Hg.), Herbert M. Gutmann, Leipzig, Koehler-Amerlang, 2007, S. 61?77.

-3/ Dazu mein Beitrag Genocide and Attempted Genocide in the Ottoman Empire, in: Scholars for Peace in the Middle East, 20.08.2013, S. 7.

-4/ Goeffrey Lewis, The Ottoman Proclamation of Jihad in 1914, in: Islamic Quarterly, 19 (7-12 1975) 3-4, 157-163; mein Beitrag Max von Oppenheim und der Heilige Krieg. Zwei Denkschriften zur Revolutionie-
rung islamischer Gebiete 1914 und 1940, in Sozial. Geschichte, 19 (2004) 3, S. 28-59.

-5/ Vgl. meine Beiträge The German Middle Eastern Policy, 1871?1945, in: Wolfgang G. Schwanitz, ed.,
Germany and the Middle East, 1871?1945, Princeton, Wiener, 2004, S. 1?23; Euro-Islam by Jihad "Made in Germany", in: Nathalie Clayer, Eric Germain, eds., Islam in Inter-War Europe, London, Hurst, 2008, S. 271-301; ?The Jinnee and the Magic Bottle:? Fritz Grobba and the German Middle East Policy, 1900-45, in: Princeton Papers, X?XI (2004), S. 86?117; Abu Jihad für Kaiser und Hitler, Explizit.Net, 04.03.2013.

-6/ Mein Beitrag, Djihad »Made in Germany«: Der Streit um den Heiligen Krieg 1914?1915, in Sozial.Ge- schichte, 18 (2003) 2, S. 7?34.

-7/ Abu Jihad des Kaisers, Streit um Max von Oppenheim, in: Explizit.Net, 22.08.2012.

-8/ Lionel Gossman, The Passion of Max von Oppenheim, Cambridge, Open Book, 2013.

-9/ Donald M. McKale, Curt Prüfer: German Diplomat from the Kaiser to Hitler, Kent, Ohio 1987.

-10/ Adolf Hitler, Max von Oppenheim and Amin al-Husaini, in Common Knowledge, 19 (Fall 2013) 3, 571.

-11/ Meine Beiträge, Liste Bizone 1947; 574 Beamte; Muslime; Biographisches Handbuch 1-4, in: Orient, 43
(2002) 1, S. 120-123; 2008, Bd. 3; 2012, Bd. 4; Rabbi Yitzchok Frankfurter, Zionism, the Grand Mufti
and the Holocaust, in: Ami Magazine, March 26, 2014, p. 66-75.

-12/ ?Salami Tactics?: Akten über doppelte deutsche Nahost-Gesandte 1950-1966. Das Nationalarchiv II im
College Park und die Quellenkritik, in: Orient, 40 (1999) 4, S. 85-120.

-13/ An Reichskanzler Fürst zu Hohenlohe-Schillingsfürst, Bericht Nummer 48, Die Panislamische Bewe-
gung, Kairo, 05.07.1898, in Islam in Europa, Revolten in Mittelost, a.a.O., S. 64-65.

-14/ Meine Besprechung zu The Muslim Brotherhood, in Middle East Quarterly, XXI (06/02/2014) 3.

-15/ Barry Rubin, Wolfgang G. Schwanitz, Nazis, Islamists and the Making of the Modern Middle East, New
Haven, Yale University Press, 2014; Jörn Thielmann, Introductory Exploration, in: ders., Ala al-Hamar-
neh, eds., Islam and Muslims in Germany, Leiden, Brill, 2014, S. 12-13 [zu S. 183-213].

-16/ Afghanistans Machtwechsel, Streit um ?Islamstaat?, in: Explizit.Net, 06.10.2014.
#292

Dernière modification par Adic2010 (28-02-2015 14:05:45)


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#21 07-03-2015 18:43:22

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

-1/ Rezenzion historique / Simon Lehnert  >> TRADUCTION.1

-2/ Recension.net   >>  TRADUCTION.2

-3/ Abu Jihad des Kaisers. Streit um Max von Oppenheim Pas de traduction

-4/ Junge Freiheit, recension par Günther Deschner  >>  Traduction : Archives

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51QIS0wVbOL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg . http://www.degruyter.com/doc/cover/9783486858549.jpg

Wilfried Loth / Marc Hanisch (Hgg.): Erster Weltkrieg und Dschihad


#351

Dernière modification par Adic2010 (07-03-2015 20:20:09)


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#22 08-03-2015 23:37:49

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/0de/b_dschihad02.jpg http://www.imprescriptible.fr/documents/images/morgenthau.gif

JIHAD MADE IN GERMANY ? L'ambassadeur américain Henri Morgenthau parlant de l'ambassadeur allemand Hans Freiherr Wangenheim (Vingt-six mois en Turquie - Chapitre XIV, Payot 1919)

Aux premiers jours de la guerre, il m'avait confié que son pays avait des sérieuses raisons de forcer la Turquie à entrer dans le conflit ; il me donna cette explication tranquillement, avec nonchalance, comme étant la chose la plus naturelle du monde. Assis dans son bureau, entre deux bouffées de son gros cigare allemand, il m'exposa que le plan allemand consistait à exciter contre les chrétiens le fanatisme de la population mulsumane. Le Kaiser avait projeté de faire une véritable « Guerre Sainte » pour ruiner l'influence anglaise et française en Orient. « La Turquie en elle même ne nous importe guère; son armée est faible, et nous ne comptons pas qu'elle fera grand chose y elle se tiendra en grande partie sur la défensive. Mais la grosse affaire (sic) c'est la population musulmane. Si nous parvenons à la dresser contre les Anglais et les Russes, nous pourrons obliger ceux-ci à faire la paix. » La signification des propos de Wangenheim devint tout à fait évidente le 13 novembre, quand le Sultan publia sa déclaration de guerre ; c'était en réalité un appel à une Jihad ou « Guerre Sainte » contre les Infidèles. Bientôt après, le Sheik-ul-Islam, à son tour, convoqua le peuple musulman à se soulever et à massacrer ses oppresseurs chrétiens, concluant par ces mots : « O Musulmans ! vous qui êtes si passionnément épris de bonheur, vous qui êtes à la veille de sacrifier votre vie et vos biens pour la cause du droit et de braver les périls, groupez-vous maintenant autour du trône impérial, obéissez aux ordres du Tout-Puissant qui, dans le Koran, nous promet la béatitude dans ce monde et en l'autre, et comprenez que l'Etat est en guerre avec la Russie, l'Angleterre, la France et leurs alliés et que ces pays sont les ennemis de l'Islam. Le Commandeur des Croyants, le Calife, vous appelle sous sa bannière pour la Guerre Sainte ! »

Les chefs religieux lurent cette proclamation à leurs congrégations réunies dans les mosquées ; tous les journaux l'imprimèrent en gros caractères ; elle fut largement répandue dans les contrées de population mahométane - aux Indes, en Chine, en Perse, en Egypte, à Alger, à Tripoli, au Maroc, etc., etc.; on la communiqua aux multitudes assemblées, que l'on exhortait ensuite à l'obéissance passive. L'Ikdam, journal turc devenu propriété allemande, stimulait constamment le fanatisme populaire. « La conduite de nos ennemis, écrivait-il, a enflammé la colère divine ! Une lueur d'espoir brille à l'horizon. Vous tous, Mahométans, jeunes et vieux, hommes, femmes et enfants, faites votre devoir, afin que la lueur ne s'évanouisse pas, mais resplendisse à jamais. Que de grandes choses peuvent accomplir les hommes forts soutenus par leurs femmes et leurs enfants !... Le moment d'agir est venu. Tous, nous combattrons avec toutes nos forces, de toute notre âme, par tous les moyens, avec toute notre énergie physique et morale. Et ainsi nous assurerons la délivrance des Mahométans asservis. Alors, si Allah le veut, nous marcherons la tête haute, aux côtés des amis qui sympathisent avec le Croissant ! Allah est avec nous et le prophète nous protège. »

La proclamation du Sultan était un document officiel, ne parlant de la guerre sainte que de façon générale. Environ à la même époque, parut une brochure prodiguant aux fidèles des instructions plus précises qui, elle, ne fut pas paraphrasée publiquement dans les mosquées, mais distribuée clandestinement aux Indes, en Egypte, au Maroc, en Syrie et autres contrées ; elle était imprimée - trait significatif - en langue arabe. C'était un long document, (la traduction anglaise contient 10.000 mots) rempli de citations tirées du Koran et qui, sur un ton délirant, n'était qu'un appel à la haine des races et des religions, donnant jusqu'à un plan détaillé pour l'assassinat et l'extermination de tous les chrétiens - ceux de nationalité allemande exceptée. Quelques passages en préciseront les tendances : « O Musulmans fidèles et bien-aimés ! considérez rien qu'un instant la situation présente de la nation islamique, car si vous y pensez seulement quelques minutes, vous pleurerez longuement. La triste existence de nos frères fera couler vos larmes et vous brûlera de douleur. Voyez la grande nation indienne, habitée par des centaines de millions de Musulmans, tombée par suite de sa faiblesse et des scissions religieuses de ses habitants au pouvoir des ennemis de Dieu, les Anglais infidèles. Voyez aussi les quarante millions de Mahométans qui, à Java, gémissent sous le poids des chaînes et de l'affliction, sous la domination des Hollandais, bien que ces Infidèles leur soient inférieurs en nombre et que leur civilisation n'égale pas la nôtre. Et encore l'Egypte, le Maroc, Tunis, l'Algérie et le Soudan, qui souffrent les pires maux et endurent le joug des ennemis du Très-Haut ! Jetez les yeux sur l'immense Sibérie, sur le Turkestan, Khiva, Bokhara, le Caucase, la Crimée, Kazan, Ezferhan, Kosahastan ! Et enfin considérez la Perse, qui risque d'être morcelée ; et la ville des Califes, qui depuis des siècles résiste opiniâtrement à l'envahisseur et est maintenant à la merci de ses plus rudes assauts ! Ainsi, n'importe où se posent vos regards, vous constatez que les ennemis de la vraie religion, en particulier les Anglais, les Russes et les Français, ont asservi l'Islam et violé ses droits de toutes les manières possibles. Nous ne pouvons énumérer les insultes infligées par ces nations, qui désirent nous anéantir, en nous chassant de la surface terrestre. Cette tyrannie a dépassé les limites supportables, la coupe de nos malheurs est prête à déborder...

«En résumé les Musulmans peinent et les Infidèles en profitent, les Musulmans ont faim et souffrent, et les Infidèles se gorgent de superflu et vivent dans le luxe. L'Islamisme dégénère et rétrograde, tandis que le Christianisme progresse et triomphe ; les Musulmans sont les esclaves de leurs tout-puissants adversaires : ceci parce que les disciples de Mahomet ont négligé la loi du Koran et ignoré la guerre sainte qu'il ordonne... Mais l'heure de cette guerre , à sonné et, grâce à elle, l'empire du Croissant sera délivré à jamais de la tyrannie chrétienne ; elle s'impose à nous comme un devoir sacré. Apprenez que le sang des Infidèles peut être versé impunément - excepté celui des alliés que nous avons promis de protéger...

«L'extermination des misérables qui nous oppriment est une tâche sainte, qu'elle soit accomplie secrètement ou ouvertement, suivant la parole du Koran : « Prenez-les et « tuez-les où que vous les trouviez ; nous vous les livrons « et vous donnons sur eux pouvoir entier ».

« Celui qui en tuera même un seul sera récompensé par Dieu. Que chaque Musulman, dans quelque partie du monde que ce soit, jure solennellement d'abattre au moins trois ou quatre des chrétiens qui l'entourent, car ils sont les ennemis d'Allah et de la foi ! Que chacun de vous sache que sa récompense sera doublée par le Dieu qui a créé le ciel et la terre ! Celui qui obéira à cet ordre sera préservé des terreurs du Jugement dernier et assuré de la résurrection éternelle. Qui reculera devant un si petit effort pour mériter une si belle récompense ?... L'heure est venue où nous devons nous soulever en masse, l'épée d'une main, le fusil de l'autre ; nous remplirons nos poches des projectiles qui sèment le feu et la mort ; notre coeur resplendira de la lumière de l'espérance et nous élèverons nos voix, disant : « Les Indes aux Musulmans des Indes, Java aux Musulmans javanais, l'Algérie aux Musulmans algériens, le Maroc aux Musulmans marocains, Tunis aux Musulmans tunisiens, l'Egypte aux Musulmans égyptiens, Iran aux Musulmans iraniens, Turan aux Musulmans turaniens, Bokhara aux Musulmans bokhariens, le Caucase aux Musulmans caucasiens, et l'Empire ottoman aux Musulmans arabes et turcs ! »

Tout était prévu jusqu'au moindre détail pour l'exécution de cette sainte entreprise. On avait le choix entre participer à une « guerre de sentiment » - c'est-à-dire que chaque disciple du Prophète, nourrisse dans son coeur la haine de l'infidèle; ou à une « guerre par la parole » - c'est-à-dire que, par la voix et la plume, tout Musulman sème cette même haine autour de lui ; - enfin à une guerre d'action, pour combattre et tuer l'infidèle partout où il se trouverait. Cela, disait la brochure, est la « vraie guerre ». Il y aura une « petite guerre sainte » et « une grande guerre sainte » ; la première sera celle que chaque Mahométan livrera dans sa communauté à ses voisins chrétiens, et la seconde la grande lutte mondiale engagée par les Islamites des Indes, de l'Arabie, de la Turquie, de l'Afrique, contre leurs tyrans.

« La Guerre Sainte, continuait-on, revêtira trois formes; d'abord la guerre individuelle, consistant dans l'action personnelle, qui peut être faite avec les armes ordinaires, ainsi qu'un de nos coreligionnaires en usa vis-à-vis de Peter Galy, le gouverneur anglais ; ou encore comme dans le meurtre du chef de police anglais des Indes et comme dans l'assassinat d'un haut fonctionnaire, commis à la Mecque par Abi Busir (puisse-t-il plaire à Allah). » Le document citait en outre différents crimes et enjoignait aux fidèles de s'en inspirer. Il ordonnait en second lieu de constituer des « bandes » et d'aller massacrer les chrétiens ; les plus utiles seraient organisées secrètement et opéreraient de même tandis que dans la troisième méthode l'action serait confiée à des troupes régulières.

Le ton de ces différentes citations trahit assez la part de l'Allemagne, dans la rédaction de cette excitation à la révolte : on massacrera les populations qui ont courbé des Musulmans sous leur joug. Les Allemands n'ayant aucun sujet mahométan dans leurs colonies, cette clause les protégeait donc ; mais avec leur habituel égoïsme, ils exposaient leurs alliés autrichiens, puisqu'en Bosnie et Herzégovine, on trouve de nombreux adeptes du Prophète. Les Musulmans ont l'ordre de former des armées « serait-il même nécessaire d'y introduire quelques éléments étrangers », c'est-à-dire nommer des instructeurs et des officiers allemands. « Rappelez-vous (ceci avait pour but de protéger les Allemands) qu'il est contraire aux lois de combattre aucun peuple de religion différente, qui s'est uni à nous, ou n'a pas manifesté d'hostilité envers notre Calife, ou qui s'est mis sous notre protection. »

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Falsifications d'État euro-turco-ottomanes poussant les musulmans à incriminer les Arméniens

#405

Dernière modification par Adic2010 (09-03-2015 01:37:49)


http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

PENSONS À L'INFORMATION ARMÉNO-HISTORICO-CULTURELLE FRANCO-CITOYENNE FACE AUX RÉSEAUX TURCO-NÉGATIONNISTES EN FRANCE.

En ligne

 

#23 11-03-2015 05:24:19

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

Un article super-intéressant (à formater) : LECTURE >> Orientalisants allemands et islamologues arabo-turcs impliqués dans le JIHAD MADE IN GERMANY :    

- Max von Oppenheim :
www >> ??
- Carl Heinrich Becker : www >> ??
- C. Snouck Hurgronje Dutch Arabist who blamed his German colleagues.
- Shaykh Salih al-Sharif al-Tunisi :
*13 : Martin Kr�ger, �Max von Oppenheim � mit Eifer ein Fremder im Ausw�rtigen Dienst,� in Gabriele Teichmann and Gisela V�lger (eds.), Faszination Orient. Max von Oppenheim, Forscher, Sammler, Diplomat (K�ln: Dumont, 2001), pp. 106�39.
- Ernst J�ckh, Der aufsteigende Halbmond (Stuttgart: Deutsche Verlags-Anstalt, 1915); Ernst Wiesener, Adler, Doppelaar und Halbmond (Hamburg: Hansa-Verlag, 1917); and Wilhelm van Kampen,
Studien zur deutschen T�rkeipolitik in der Zeit Wilhelms II. (Kiel: 1968)
- Karl E. Schabinger : www >> ??
- Eugen Mittwoch : www >> ??
- Haqiqat al-Jihad (The Truth of Jihad), which was published in early 1915 by the German Society for the Study of Islam.
- Martin Hartmann of the Seminary of Oriental Languages in Berlin wrote a friendly foreword
- dragoman Karl E. Schabinger added an afterword.
______________

>> nouvelle page � pr�voir comme pour : http://www.globalarmenianheritage-adic. … iser00.htm

______________

Germany's Middle East Policy (Wolfgang G. Schwanitz, 2007)  [/b]

At times of peace, Germany�s Middle East policy has historically taken a secondary
position � one subordinate to Germany�s primary policy toward Europe and America.
While of secondary importance, it was a tool that could be used to manipulate the Middle
Eastern Question by playing off Western powers against each other. Berlin�s goal was a
peaceful penetration of the Ottoman Empire, and it had no colonial aspirations in the
region. During the world wars, however, Berlin elevated its Middle East policy to
primary status by instigating jihad in the enemy�s hinterland. Yet in recent years, Berlin
has sought out policies on Middle East peace and Islam fitting the European framework. *1

German Middle East early years

When the German Reich was established in 1871, the neighboring countries of Great Britain, France, and Russia were already expanding their overseas colonies into empires.
During the next four decades, while these empires continued to grow, Berlin was forced
to develop a policy toward North Africa and West Asia that differed from those of the
other European powers. *2

By the time Germany was founded, there was nothing much left in the region to
be claimed. The territories that became known as the Middle East had already been
distributed among Germany�s neighbors. Thus, maintaining the status quo in the region
was most likely to have served Germany�s national interests. *3 Trade, commerce, and
peaceful penetration � especially in open-door areas � were the cornerstones of Berlin�s Middle East policy. This was also true during the Deutsche Orient-Gr�nderjahre, or
the �German Orient founding years,� beginning in 1884 and lasting three decades. *4 During this period, Germany explored new regions in Africa and Asia. Berlin established
colonies in West and East Africa, becoming a small colonial power. *5 However, it was also an era during which the Germans intensified their economic, cultural, and military
relations with the Middle East � whose vast lands ranged from Turkey via Palestine and
Mesopotamia to Egypt and Mauritania. The first striking feature of Berlin�s peacetime
Middle East policy thus appeared: respecting the status quo and refusing to create any colonies in the region. *6

Furthermore, the Eastern Question � who would get which part of the declining
Ottoman Empire � had caused many conflicts. It was Chancellor Otto von Bismarck �
until 1890 the main foreign politician with a distaste for colonial acquisitions � who regarded the Eastern Question as a means for his policy toward Germany�s neighbors in
Europe. He opined that policy toward Europe and America came first, and policy toward
the Middle East had to serve this primary policy. Thus, and this is the second feature,Berlin�s Middle East policy was always subordinated to a primary policy toward Europe
and America. *7

Third, the Middle East was not promising enough to merit a grand design for German policy. As Otto von Bismarck said, �The Eastern Question is not worth the bones of
a single Pomeranian musketeer.� For example, the German policy toward Egypt at the
time was considered a question not between Berlin and Cairo, but between Berlin and
London. In the chancellor�s eyes there was not much to expect from direct relations with
Egypt, but Egypt made an effective �stick� *8 to be used against London to disturb some
alliances between Germany�s neighbors. He used this b�ton �gyptien diplomatically.
Since Berlin had no colonies in the region, it slipped into the role of a key mediator in
European conflicts over the Orient. Thus, the third striking feature of Berlin�s Middle
East policy was a diplomacy of mediation, namely during a series of conferences on African frontiers and Asian topics beginning in the 1880s. *9

The three features of Berlin�s policy toward the Middle East in peacetime were:
respecting the status quo and renouncing territorial claims in the region; the subordination
of this secondary policy to the primary policy toward Europe and America; and the diplomacy of mediation in Oriental conflicts. Unlike the other great powers, Germany did not
rule over any Muslims in the Middle East. *10 Therefore, the Germans gained a critical
perspective on their neighbors� Middle Eastern empires and all the troubles they had caused. It is no wonder that mainstream German politicians and academics had a sympathetic
view of anti-imperial tendencies and their nationalistic or Islamic expressions.

Jihad made in Germany
Soon, the long-feared �Sarajevo effect� dragged Europe and the world into a war starting
in the peripheral Balkans. The unique feature in Berlin�s switch from a secondary peacetime Middle East policy to a primary wartime policy against Great Britain, France, and
Russia (and the colonial Middle Eastern hinterland) was that the jihad was �made in Germany.�
*11 This had already become an issue during the first year of the war. A dispute between the two founding fathers of the study of Islam in Europe erupted. Their discussion
indicated that the general attitude toward the war was at first frenetically welcomed and
expected to be very short.

Did the Germans push the Young Turks to proclaim jihad after entering World
War I against the British, the Russians, and the French? Indeed they did, maintained the
leading Dutch Arabist, C. Snouck Hurgronje, who blamed his German colleagues �
among them Carl Heinrich Becker � for having supported this �jihad fever.� The
Dutchman insisted this jihad was an intellectual weapon that had been �made in Germany.� Supposing this were true, replied the German scholar of Islam, had not Berlin and
Istanbul every right to do so? Yet this, wrote Hurgronje, hurts humanism and religious
peace. �There is no taboo for religion,� Becker answered. *12

Jihad developed as a concerted German-Ottoman campaign. It consisted of five
stages:
Max von Oppenheim�s design to revolutionize the enemy�s colonial hinterland;
the instigation of jihad by the Berlin-based Oriental News Department; the Ottoman
fatwa (religious edict); Shaykh Salih�s commentary on the fatwa; and the realization of jihad. Jihad was used as a weapon to globalize the war. However, it was a slap in the face
to the Enlightenment. Although Hurgonje�s criticism hit the mark, Becker maintained a
chauvinistic approach. To understand Germany�s Middle East policy, it is worthwhile to
look into these five elements of jihad according to the German design.

Max von Oppenheim had served as an archaeologist and diplomat in the Middle East
for 20 years. Wilhelm II read Oppenheim�s reports recommending jihad. *13 After the warbegan, German General Chief of Staff Hellmuth von Moltke wanted Enver Pasha to proclaim jihad in order to weaken the enemies from within. The kaiser asked him to enter the
war too: He wanted the sultan to call for jihad in Asia, India, Egypt, and Africa to enlist
Muslims to fight for the Caliphate. Berlin and Istanbul cooperated closely in planning and
realizing the jihad. There were even some academics in Berlin who expected to see �Islamic fanatics fighting for Germany." *14

Invoking jihad was the idea of Max von Oppenheim, the German �Abu Jihad.� In
late October 1914, before the Ottomans had entered the war (siding with the Central
Powers), he designed a master plan �fomenting rebellion in the Islamic territories of our
enemies.� *15 The emperor confirmed Oppenheim�s suggestion to incite Muslims � potentially those in British India, French North Africa, and Russian Asia � to jihad under the
leadership of the Ottoman sultan-caliph. The call to fight would be announced in several
languages. The sultan was to proclaim jihad against the British, French, and Russians,
while Berlin would provide money, experts, and equipment. In addition, Berlin would
establish an Oriental News Department in its Foreign Office. Muslim rebellion in India,
however, was the key to victory. Expeditions were to be sent to Afghanistan to trigger an
uprising there. *16 The Germans would provide intelligence to the Muslims, while the
Turks would incite them to rise up against their foreign masters. Islam, concluded Max
von Oppenheim, would be one of Germany�s sharpest weapons against the British. He
believed Germany should mount a joint effort to make it a deadly strike. *17 Max von Oppenheim (later succeeded by Karl E. Schabinger and Eugen Mittwoch) was made head
of the Oriental News Department.

Oppenheim employed a dozen academics and native Muslims. Some called his
strategy of jihad a �war by revolution.� *18 Yet it was an asymmetrical war, waged by incitement to jihad and by anti-imperial uprisings. The aim was a double strategy using
both the direct fighting on the front lines and an effort to raise revolts in the colonial
hinterland to keep enemy troops busy putting them down. Of course, the strategy raised
some questions. Did all Muslims accept the Ottoman sultan as caliph? Were Muslims
permitted to fight with infidels against other infidels and �their� Muslims? As Max von
Oppenheim had suggested, a fatwa provided the answer. The Shayk of Islam declared five points on November 11, 1914. *19

In brief, after the enemy of Islam had attacked the Islamic world, His Majesty the
Padishah of Islam would order a jihad as a general mobilization and as an individual duty
for Muslims worldwide, in accordance with the Koran. With Russia, England, and France
hostile to the Islamic Caliphate, it would also be incumbent upon all Muslims ruled by
these governments to proclaim jihad against them and to actually attack them. The
protection of the Ottoman Empire would depend on Muslim participation in the jihad,
and those refraining from doing so would be committing a horrible sin and would deserve
divine wrath. It would be absolutely forbidden for Muslims of the named enemy
countries to fight against the troops of Islamic lands and they would be deserving of
hellfire for murder, even if the enemies had forced them to do so. It was also declared a
great sin for Muslims under the rule of England, France, Russia, Serbia, Montenegro, and
their allies to fight against Germany and Austria, the allies of the Supreme Islamic Government.

According to this fatwa, the sultan-caliph had sovereignty over all Muslims. They
were permitted to fight with infidels against infidels and �their� Muslims. The latter not
only had no right to fight back, but had to turn against their foreign overlords. Shaykh
Salih al-Sharif al-Tunisi backed the Austro-German Central Powers� new doctrine of jihad. Enver Pasha had asked Shaykh Salih to travel to Berlin to promote the idea of jihad
among the Germans. For this purpose, Shaykh Salih wrote a commentary entitled Haqiqat al-Jihad (The Truth of Jihad), which was published in early 1915 by the German
Society for the Study of Islam. Martin Hartmann of the Seminary of Oriental Languagesin Berlin wrote a friendly foreword and the dragoman Karl E. Schabinger added an
afterword. Both recommended the text as a �development of jihad.� This referred to
possibility of a �partial jihad�: the allied infidels against certain enemy infidels alone.
This jihad was an individual duty for all Muslims. A peace between the world of Islam
and Europe would be possible if foreign occupation of Islamic lands were to come to an
end. *20

In the end, the execution of the jihad was disappointing for Max von Oppenheim
and his Oriental News Department in the Foreign Office. The majority of Muslims
seemed to ignore the call to jihad despite the vast sums of money the Germans had
invested in expeditions (for example, the expedition to Kabul headed by Werner Otto von
Hentig and Oskar von Niedermayer) and pan-Islamic propaganda printed in Berlin (such
as the weekly al-Jihad). Nevertheless, Schabinger concluded that the seeds of an uprising
had been planted. He posited that one day there would be an accumulation of colonial
people ready to turn against their rulers. *21 The German general staff drew a much less
favorable conclusion; they believed that the notion that jihad would decide the war was
an illusion. *22

On the opposing side, as early as mid-1916, a French source concluded that the
declarations of jihad had moved many people to act in the name of Islam: �They failed,
indeed, but they caused no end of trouble to the Entente Powers.� *23 Indeed, this jihad was
viewed as a concerted German-Ottoman action. Planned as an export of an Islamic uprising or revolution into the enemy�s colonial hinterland, the idea was truly made in Germany. It was rather unfortunate that renowned German Oriental experts such as Carl Heinrich Becker, Martin Hartmann, Ernst J�ckh, and Max von Oppenheim unleashed the
old genie of pure religious hatred. Others, like C. Snouck Hurgronje, remained steadfast
against this use of jihad and defended basic values of humanism and enlightenment.

The most distinctive features of Berlin�s Middle East policy during World War I
were not the 30,000 German troops fighting as part of the Ottoman army, the two attempts to capture the Suez Canal, or General Hans von Seeckt�s role as the last Ottoman
chief of staff. Of course, from a Middle Eastern viewpoint, the foremost element was that
the Ottomans sided with the Germans. *24 What was unique was that after the switch from a
secondary policy of maintaining peace to a primary war policy, the jihad was �made in
Germany.� Thus, the German discipline of Islamic study lost its innocence not long after
its birth.

Notes   -* :
Updated and adapted from the author�s introduction in Wolfgang G. Schwanitz (ed.), Germany and
the Middle East, 1871-1945 (Princeton: Markus Wiener Publishers, 2004), p. 1-21.

-*2 : Friedrich Scherer, Adler und Halbmond. Bismarck und der Orient 1878-1890 (Paderborn:  Ferdinand Sch�ningh, 2001); Gregor Sch�llgen, Das Zeitalter des Imperialismus (Munich: R. Oldenbourg, 2002); Gregor Sch�llgen, Imperialismus und Gleichgewicht. Deutschland, England und die
orientalische Frage (Munich: R. Oldenbourg, 2000).

-*3 : On Prussians maintaining the status quo overseas, see Ulrich van der Heyden, Rote Adler an Afrikas
K�ste, Die brandenburgisch-preu�ische Kolonie Gro�friedrichsburg in Westafrika (Berlin: Selignow, 2001), pp. 14�15.

-*4 : See the author�s overview of 1884�1914 in August Bebel, Die Muhammedanisch-Arabische Kulturperiode (Berlin: Edition Ost, 1999), pp. 173�83.

-*5 : Horst Gr�nder, Geschichte der deutschen Kolonien (Paderborn: Ferdinand Sch�ningh1995).

-*6 : Axel Fichtner, Die v�lker- und staatsrechtliche Stellung der deutschen Kolonialgesellschaften des19. Jahrhunderts (Frankfurt: Peter Lang, 2002).

-*7 : Diktat Bismarcks, Bad Kissingen, June 15, 1877, in Heinz Wolter, Otto von Bismarck, Dokumente
seines Lebens (Leipzig: Reclam, 1986), pp. 320�21. See also Konrad Canis, Bismarcks Au�enpolitik
(Paderborn: Ferdinand Sch�ningh, 2004).

-*8 : Martin Kr�ger, �Le b�ton �gyptien��Der �gyptische Kn�ppel, Die Rolle der ��gyptischen Frage�
in der deutschen Au�enpolitik von 1875/76 bis zur �Entente Cordiale� (Frankfurt: Peter Lang,
1991).

-*9 : Imre Josef Demhardt, Deutsche Kolonialgrenzen in Afrika (Hildesheim: GeorgOlms, 1997).

-*10 : Carl Heinrich Becker, �Ist der Islam eine Gefahr f�r unsere Kolonien?� in Carl-Heinrich Becker,
Islamstudien, Vom Werden und Wesen der islamischen Welt (Hildesheim: Georg Olms, 1967), pp.
156�86.

-*11 : Wolfgang G. Schwanitz, �Djihad �Made in Germany": Der Streit um den Heiligen Krieg (1914�
1915),� Sozial.Geschichte, Vol. 18, No. 2 (2003), pp. 7�34.

-*12 : C. Snouck Hurgronje, �The Holy War: Made in Germany, 1915,� in Verspreide Geschriften (Bonn,
Leipzig: Schroeder, 1923), Vol. 3, pp. 257�58; Carl Heinrich Becker, �Die Kriegsdiskussion �ber
den Heiligen Krieg,� in Islamstudien, pp. 281�304.

-*14 : 13 Martin Kr�ger, �Max von Oppenheim � mit Eifer ein Fremder im Ausw�rtigen Dienst,� in Gabriele Teichmann and Gisela V�lger (eds.), Faszination Orient. Max von Oppenheim, Forscher, Sammler, Diplomat (K�ln: Dumont, 2001), pp. 106�39.

-* : Ernst J�ckh, Der aufsteigende Halbmond (Stuttgart: Deutsche Verlags-Anstalt, 1915); Ernst Wiesener, Adler, Doppelaar und Halbmond (Hamburg: Hansa-Verlag, 1917); and Wilhelm van Kampen,
Studien zur deutschen T�rkeipolitik in der Zeit Wilhelms II. (Kiel: 1968),

-*15 : Archiv Sal. Oppenheim Jr. & Co., Oppenheim 25/10, Max Freiherr von Oppenheim, Denkschrift
betreffend die Revolutionierung der islamischen Gebiete unserer Feinde (Berlin: Manuscript, no
publisher, 1914).

-*16 : Thomas L. Hughes: The German Mission to Afghanistan, 1915-16, in: Schwanitz, Germany and
the Middle East, 25-63.

-*17 : Archiv Sal. Oppenheim, ibid., p. 136. See also Gottfried Hagen, Die T�rkei im Ersten Weltkrieg
(Frankfurt am Main: Peter Lang, 1990); Tilman L�dke, Jihad made in Germany: Ottoman and
German Propaganda and Intelligence Operations in the First World War, (M�nster: Lit Verlag,
2001); Laurent Murawiec, Pandora's Boxes: The Mind of Jihad, Vol. II (Washington DC: Hudson
Institute, 2007); Salvador Obernhaus, "Zum wilden Aufstande entflammen": Die deutsche �gyptenpolitik 1914 bis 1918 (D�sseldorf: Dissertation, 2006, self published online).

-*18 : Donald McKale, War by Revolution, Germany and Great Britain in the Middle East in World War I
(Kent: The Kent State University Press, 1998).

-*19 : �The Ottoman Jihad Fatwa of November 11th, 1914,� in Rudolph Peters, Jihad in Classical and
Modern Islam (Princeton: Markus Wiener, 1996), pp. 55�57. See also the author�s article on Herbert
M. Gutmann and the fate of non-Muslims like Armenians.

-*20 : Shaykh Salih ash-Sharif al-Tunisi, Haqiqat al-Jihad, translated from Arabic by Karl E. Schabinger,
foreword by Martin Hartmann (Berlin: Dietrich Reimer, 1915). See also Hugo Grothe, Deutschland,
die T�rkei und der Islam (Leipzig: S. Hirzel, 1914).

-*21 : Karl Emil Schabinger Freiherr von Schowingen, Weltgeschichtliche Mosaiksplitter, Erlebnisse und
Erinnerungen eines kaiserlichen Dragomans (Baden-Baden: Manuscript, 1967).

-*22 : Reichsarchiv (ed.), �Jildirim,� Deutsche Streiter auf heiligem Boden (Berlin: Oldenburg i.O., 1925),
p. 65.

-*23 : �Secret French Report, 01.06.1916,� in Jacob M. Landau, The Politics of Pan-Islam. Ideology and
Organization (Oxford: Clarendon Press, 1994), p. 102.

-*24 : Efraim Karsh and Inari Karsh, Empires of the Sand: The Struggle for the Mastery in the Middle East
1789�1923 (Cambridge: Harvard University Press, 1999).

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LA SUITE DANS : http://www.trafoberlin.de/pdf-dateien/G … 202007.pdf

où l'on parle de la période de la République de Weimar puis de la période nazie !

À continuer petit à petit la fin du formatage, au fur et � mesure de la lecture. 
Nil
#10515

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http://www.globalarmenianheritage-adic.fr/flags/turquie.JPG RUBRIQUE #85 . Ankara~Diyanet~Cojep~Pej cherchant à ottomaniser-kémaliser l'Islam de France ?

PENSONS À L'INFORMATION ARMÉNO-HISTORICO-CULTURELLE FRANCO-CITOYENNE FACE AUX RÉSEAUX TURCO-NÉGATIONNISTES EN FRANCE.

En ligne

 

#24 11-03-2015 05:28:50

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

Orientalisants allemands et islamologues arabo-turcs impliqués dans le JIHAD MADE IN GERMANY :     

- Max von Oppenheim : http://fr.wikipedia.org/wiki/Max_von_Oppenheim

- Carl Heinrich Becker : http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Heinrich_Becker

- C. Snouck Hurgronje Dutch Arabist who blamed his German colleagues  : http://en.wikipedia.org/wiki/Snouck_Hurgronje

- Shaykh Salih al-Sharif al-Tunisi  : www >> ??

- Martin Kr�ger, �Max von Oppenheim � mit Eifer ein Fremder im Ausw�rtigen Dienst,� in Gabriele Teichmann and Gisela V�lger (eds.), Faszination Orient. Max von Oppenheim, Forscher, Sammler, Diplomat (K�ln: Dumont, 2001)  : www >> ??

- Ernst J�ckh, Der aufsteigende Halbmond (Stuttgart: Deutsche Verlags-Anstalt, 1915); Ernst Wiesener, Adler, Doppelaar und Halbmond (Hamburg: Hansa-Verlag, 1917); and Wilhelm van Kampen,
Studien zur deutschen T�rkeipolitik in der Zeit Wilhelms II. (Kiel: 1968)

- Karl E. Schabinger : www >> ??

- Eugen Mittwoch : www >> ??

- Haqiqat al-Jihad (The Truth of Jihad), which was published in early 1915 by the German Society for the Study of Islam.  : www >> ??

- Martin Hartmann of the Seminary of Oriental Languages in Berlin wrote a friendly foreword   : www >> ??

- dragoman Karl E. Schabinger added an afterword  : www >> ??

______________

>> nouvelle page en pr�paration comme pour : http://www.globalarmenianheritage-adic. … iser00.htm  r�sumant le livre : Germany's Middle East Policy (Wolfgang G. Schwanitz, 2007)

http://www.trafoberlin.de/Buchumschlaege/528-8.jpg

J'ajoute les www au fur et à mesure. Bonne continuation. Nil

- 'Thread' faisant partie de la rubrique : ALLEMAGNE(S) & RECHERCHES-CONSIDÉRATIONS ARM�NO-EURO-GERMANISANTES  (#1)

#10574

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#25 11-03-2015 05:30:16

Adic2010
@rmenaute

Re: Jihad Made In Germany ?

- Arabistik and Arabism: The Passions of Martin Hartmann  :  http://www.martinkramer.org/sandbox/rea … -hartmann/

- GERMANY'S MIDDLE EAST POLICY   http://meria.idc.ac.il/journal/2007/iss … no3a4.html

Pascal Nicolaides a écrit:

Nil, il faut absolument que j'ach�te ces ouvrages prouvant les rapports  entre l'Allemagne et la Turquie au cours des deux Guerres mondiales et que j'en traduise des passages �ventuels concernant la politique allemande vis-�-vis des Arm�niens.

Bonne continuation Nil, on les aura ! (comme en 14 !)

ON LES AURA, C'EST BIEN VRAI ! Je te prépare un link pour une page de tes futures traductions � partir de ma NOUVELLE PAGE en préparation :  http://www.globalarmenianheritage-adic. … ihad00.htm

Il y a bien 20 ans, un chercheur algérien à la Biblioth�que nationale m'a dit un jour une chose importante, un paradoxe, : Sultan Hamid II (qui �tait traditionnaliste) n'avait pas osé déclaré le Jihad alors que les Jeunes-Turcs (laïcisant) l'ont fait. Ce qui rejoint ce que toujours ma grand-mère (qui n'etait pas une femme cultivée) me disait : ce sont les Allemands qui avaient donn� l'idée de déportation et de l'extermination.

Number 45 (31 October 1916) :

http://www.gutenberg-e.org/steuer/images/fullsize/C19.p10C.Zossennewspaper.jpg  . 

http://www.eslam.de/begriffe/e/images/el_dschihad1.jpg 

http://www.eslam.de/begriffe/e/images/el_dschihad4.jpg

Turkish troops listening to the proclamation of a Jihad :

http://www.manorhouse.clara.net/book2/crowd.jpg

The Sheikh-ul-Islam proclaiming a Holy War :

http://www.manorhouse.clara.net/book2/jihad.jpg

#10628

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